- Over ons
- Algemene voorwaarden
- Verzending en levering
- Ruilen en retourneren (retourbeleid)
- Betaalmethoden
- Contact en veelgestelde vragen (FAQ)
- Privacybeleid
- Garantie & klachten
- Disclaimer
- Sitemap
Verzending en levering
Wanneer en hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Jouw bestelling wordt op werkdagen, mits voor 17.00 uur besteld, dezelfde dag nog per briefpost verzonden. Woont u in Nederland? Dan valt uw bestelling de volgende werkdag al op de deurmat. Heeft op vrijdag na 17.00 uur, zaterdag of zondag besteld, dan wordt uw bestelling op dinsdag bezorgd. Op maandag wordt er namelijk geen briefpost bezorgd.
Uw bestelling wordt met zorg ingepakt. Het verzendmateriaal dat wij gebruiken is er voor gemaakt om uw bestelling zo veilig mogelijk te vervoeren. Voor onze producten gebruiken wij minimale verpakking. Vrijwel alle verpakkingen worden immers meteen na het uitpakken weggegooid. Dit is natuurlijk zonde.
Ik heb mijn bestelling nog niet binnen. Wat nu?
In 95% van de gevallen bezorgd PostNL binnen de afgesproken tijd zoals hieronder beschreven. In een enkel geval zal dit wellicht een dag langer duren. Helaas hebben wij hier zelf geen invloed op. Mocht uw bestelling na deze termijn nog steeds niet binnen zijn, neem dan contact met ons op. Wij zorgen altijd voor een passende oplossing.
Besteld vóór 17:00u op | Levering Nederland | Levering België |
Maandag | Dinsdag | Woensdag |
Dinsdag | Woensdag | Donderdag |
Woensdag | Donderdag | Vrijdag |
Donderdag | Vrijdag | Maandag |
Vrijdag | Zaterdag | Dinsdag |
Zaterdag | Dinsdag | Woensdag |
Zondag | Dinsdag | Woensdag |
Het juiste bandje
Maakt het nog uit van welk materiaal het bandje is gemaakt?
Dat hangt helemaal af van jouw, stijl, smaak en doel waarvoor je het bandje wil gebruiken. Hieronder hebben wij de materialen op een rijtje gezet, waarbij we de belangrijkste kenmerken opsommen.
Siliconen bandjes
- Licht gewicht
- Zweet- en waterafstotend
- Makkelijk schoon te maken
- Duurzaam materiaal
- Huidvriendelijk
- Ideaal voor tijdens het sporten
- Type sluiting: gespsluiting, druksluiting of vlinder/druksluiting
Milanese bandjes
- Gemaakt van geweven staal (RVS)
- Elegante, stijlvolle bandjes
- Geeft je horloge een chique uiterlijk
- Voor feestelijke gelegenheden, maar ook voor dagelijkse gebruik
- Let op bij lange mouwen: Dunne kleding kan blijven haken/klem komen te zitten in het geweven staal. Houd hier rekening mee als je je outfit kiest.
- Type sluitingen: magneetsluiting of klemsluiting
Stalen bandjes
- Gemaakt van roestvrij staal (RVS)
- Solide, stevig en wat zwaarder
- Geeft je horloge een stoer, doch stijlvol uiterlijk
- Je horloge gaat echt een level up met zo'n bandje
- Mooi alternatief voor een milanees bandje en fijn om een keer te wisselen met je sportbandje
- Type sluiting: vouwsluiting of vlindersluiting
Leren bandjes
- Echt leer/leder
- Geeft je horloge een klassiek uiterlijk
- "Het lijkt wel een normaal horloge"
- Niet aan te raden voor tijdens het sporten (i.v.m. zweet)
- Type sluiting: gespsluiting
Nylon bandjes
- Ademende stof
- Zeer licht in gewicht. Je vergeet soms bijna dat je een horloge om hebt
- Makkelijk in maat te verstellen met klittenband
- Type sluiting: klittenband, soms i.c.m. gesp
Hoe weet ik of het bandje op mijn smart watch past?
Wij gaan er vanuit dat u weet welk merk en model smartwatch u heeft. Weet u het niet zeker? Check dit dan goed, zodat u niet per ongeluk het verkeerde bandje besteld. Bij al onze producten staat in de titel en/of bovenaan de beschrijving op welke modellen het betreffende bandje past.
Voor Samsung modellen zijn er bandjes die op meerdere modellen passen.
De 20 mm bandjes (breedte) passen op de volgende Samsung modellen:
- Samsung Galaxy Watch (42mm)
- Samsung Galaxy Watch Active (40 mm)
- Samsung Galaxy Watch Active 2 (40 & 44mm)
- Samsung Gear Sport
- Samsung Galaxy Watch3 (41mm)
- Samsung Galaxy Watch4 (40mm & 44mm)
- Samsung Galaxy Watch4 Classic (42mm & 46mm)
- Samsung Galaxy Watch5 (44mm & 40mm)
- Samsung Galaxy Watch5 Pro (45mm)
De 22 mm bandjes (breedte) passen op de volgende Samsung modellen:
- Samsung Galaxy Watch (46 mm)
- Samsung Galaxy Watch 3 (45 mm)
- Samsung Gear S3 Frontier
- Samsung Gear S3 Classic
- Samsung Gear S4
Voor Garmin modellen zijn er ook bandjes die op meerdere modellen passen.
Met normale sluiting:
20mm bandjes
- Garmin Vivoactive 3 (Music)
- Garmin Vivomove (HR)
- Garmin Venu (SQ)
- Garmin Forerunner 245
- Garmin Forerunner 645
- Garmin Forerunner 55
- Garmin Venu 2 Plus
22mm bandjes (45 mm case size)
- Garmin Vivoactive 4 (L)
- Garmin Venu 2
18mm bandjes
- Garmin Vivoactive 4s
- Garmin Vivomove 3s
- Garmin Venu 2s
14 mm
- Garmin Lily
Ander soort sluiting
20 mm
- Instinct 2S
22 mm
- Garmin Forerunner 220
- Garmin Forerunner 230
- Garmin Forerunner 235
- Garmin Forerunner 620
- Garmin Forerunner 630
- Garmin Forerunner 735XT
- Approach S20
- Approach S5
- Approach S6
Quick release sluiting:
- Fenix 5, Fenix 5 Plus, Fenix 6, Fenix 7, Fenix 7 Pro
- Fenix 5S, Fenix 5S Plus, Fenix 6S, Fenix 6S Pro, Fenix 7S
- Fenix 3 (HR), Fenix 5X, Fenix 5X Plus, Fenix 6X, Fenix 6X Pro, Fenix 7X
Hoe weet ik welke maat ik moet hebben?
Al onze bandjes zijn in maat verstelbaar, zodat hij goed om je pols past. De meeste van onze bandjes zijn one size, wat betekent dat het bandje in principe om elke pols zou moeten passen. Vaak geven wij ook aan wat de minimale en maximale polsomtrek geschikt is voor het bandje. Je kan je polsomtrek meten met een meetlint of rolmaat. Wikkel het meetlint om de pols waar je normaal gesproken je horloge draagt en lees af hoeveel centimeter dit is. Check vervolgens of dit binnen de geschikte polsomtrek ligt voor het bandje.
In sommige gevallen bieden wij bandjes in verschillende maten (S/M of M/L). Vuistregel hier is: heb je smalle polsen: ga voor S/M. Heb je wat bredere polsen: ga voor M/L.
Retourneren
(Hoe) kan ik mijn bestelling retourneren of ruilen?
Retourneren en bedenktijd (herroepingsrecht)
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen (totaal houden wij dus 28 dagen dagen bedenktijd aan). U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Eventuele verzendkosten zijn voor eigen rekening. Verzenden kan per briefpost. Doorgaans zijn 1 of 2 postzegels voldoende.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds bij ons binnen is.
Ruilen?
Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met [email protected].
Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op ([email protected]). We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.
Mocht u binnen het zichttermijn (bedenktijd) van 30 dagen - om welke reden dan ook - uw bestelling willen retourneren, dan kan dat. Stuur uw bestelling retour naar:
Karel du Jardinstraat 29-1
1072SE Amsterdam
Meld uw retour altijd aan of vermeld duidelijk uw order- of bestelnummer bij de zending. Wij kunnen uw retour anders niet goed verwerken. Bent u dit vergeten? Stuur ons dan e-mail, zodat wij dit alsnog in orde kunnen maken. Na ontvangst van van uw retourzending zal het bedrag binnen 1 tot 2 werkdagen worden teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer. De producten dienen in originele verpakking geretourneerd te worden.
Betalen (afrekenen)
Hoe betaal ik voor mijn bestelling?
Bij ons kan je op verschillende manieren je bestelling afrekenen. Wij bieden de volgende betaalopties:
- iDeal (alle bekende Nederlandse banken)
- BanContact (voor onze Belgische klanten)
- Credit card (Mastercard, Visa en American Express)
- PayPal
- AfterPay (nieuwe naam: Riverty)
Bandje vervangen
Hoe vervang ik mij smartwatch bandje?
Smarwatch bandjes zijn over het algemeen vrij makkelijk en snel te vervangen.
Veel modellen van Samsung, Huawei, Garmin en Xiaomi hebben quick release pinnetjes. Smartwatch modellen met dit soort pinnetjes kunnen je eenvoudig vervangen door de pinnetjes van je huidige bandje opzij te schuiven, waardoor het bandje loskomt van je watch. Vervolgens is het een kwestie van dezelfde handeling andersom uitvoeren met je nieuwe Intercella bandje.
Er zijn ook veel modellen van Garmin die een quick fit machanisme hebben, zoals Garmin Fenix modellen en de Forerunner 935 en 945. Het verwisselen van deze bandjes is zo gepiept: je klikt op het plastic sluitinkje dat aan het eind van het bandje zit (tegen de horlogekast). Hierdoor komt je oude bandje los. Dit doe je natuurlijk aan beide kanten. Het nieuwe bandje 'klik' je vervolgens in je watch et voilà. Gaat dat toch niet zo vlekkeloos? Dan kan je de schroevendraaiermethode proberen. Deze worden meegeleverd en het is eveneens zo gepiept. Handig is om dat de doen aan de hand van een YouTube video. Zoek bijv. op "replace [model] band".
Veel Apple modellen hebben een vrij eenvoudig mechanisme, waarbij je je oude bandje er zijwaards af kan schuiven, om vervolgens je nieuwe bandje er weer in te schuiven en klikken.
Fitbit bandjes, zoals de Versa 3, Versa 4 en Sense, hebben vaak een schuif/klik mechanisme. Aan de achterkant van je watch zit een schuifje waarmee je je bandje los kan maken. Schuif hem in de richting van je bandje om vervolgens je bandje los te maken. Doe dit natuurlijk aan beide kanten. Forceer dit niet: het bandje hoort makkelijk los te komen. Het nieuwe bandje 'klik' je vervolgens in je watch en klaar is Kees!
Er zijn ook wat modellen - zoals de Garmin Forerunner 30/35 en Polar M400 - waarbij het wat langer duurt om je bandje te vervangen. Aangezien beelden meer tot de verbeelding spreken dan woorden, raden we je aan om een YouTube video op te zoeken waar dit duidelijk wordt gedemonstreerd.
Over het algemeen geldt dat je alles wel op YT kan vinden. Zoek op "replace [jouw smartwatch model] band" en je hebt zeker beet.
Succes en natuurlijk veel plezier met je nieuwe bandje(s)!
Laat een reactie achter
Wij doen ons uiterste best voor u als klant. Daar hoort bij dat u ons eenvoudig kunt contacteren. Mocht u ergens vragen over hebben, dan kunt u per mail of telefoon bereiken.
Intercella.nl
Tel: +31620345118 (ook via Whatsapp. Alleen doordeweeks tijdens kantooruren)
Mail: [email protected] (doorgaans binnen 24 uur reactie).
Intercella B.V
Vestigingsadres (geen bezoekadres!)
Karel du Jardinstraat 29-1
1072SE Amsterdam
KVK: 81162023
BTW: NL863864995B01
Voor vragen en opmerkingen
Neem contact op via email. Doorgaans binnen 24 uur reactie.
Intercella B.V.
Karel du Jardinstraat 29-1
1072SE Amsterdam
Nederland Bekijk op Google Maps
NL863864995B01
86112023